Потребителите в България използват все по-често дебитните си карти

Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания. Това показват данните от последното проучване MasterIndex на международната картова организация Mastercard. Компанията е изследвала финансовите навици и нужди на активните картодържатели в България, Сърбия, Хърватия и Босна и Херцеговина. Като най- популярен разплащателен картов продукт в изброените страни се очертава дебитната карта.

Силно впечатление прави все по-честата употреба на банкови карти, но какви точно са цифрите у нас и в съседните ни държави. Най много притежатели и ползватели на дебитни карти има в Хърватска – 86% от запитаните. В България този процент е 68%. Следват Сърбия и Босна и Херцеговина съответно с 47% и 46% от респондентите на MasterIndex.

Две трети от българските потребители използват банковите си карти поне веднъж седмично и пазаруват онлайн поне веднъж месечно, показват данните на Mastercard. Впечатляващите над 90% от хърватите се възползват от предимствата на електронните разплащания.

Бързината, удобството и сигурността на този вид плащания привличат все повече потребители, които включват в ежедневието си разплащане с карта. В България, Сърбия и Босна и Херцеговина най-често закупуваният продукт с дебитни карти са хранителните стоки, докато в Хърватия това са дрехите.

В нашата родина 64% от участниците в проучването плащат за храната си с карта като е отчетен ръст спрямо миналата година. Българите все по-често използват дебитните си карти и при плащане в бензиностанции, ресторанти, кафенета, клубове и при приемане на куриерски доставки.

Проучването MasterIndex показва все по-голям брой български потребители, които редовно плащат с картите си за покупки на дребно както в големи, така и в средни и малки търговски вериги. Например за последната година потребителите, които закупуват с дебитна карта храна в местните хранителни магазини, са се увеличили със 17% (от 47% през 2016 г. до 64% през 2017 г.), а тези, които заплащат с тях в бензиностанции – с 13% (от 17% през 2016 г. до почти 30% през 2017 г.)“, посочва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *